DOBREGO DNIA WSZYSTKIM FIT ZIOMKOM!

Niezależnie od wieku, aktywność fizyczna to bardzo ważny element życia codziennego. Każdy Fit Ziomek o tym wie. Osoby aktywne: dłużej zachowują sprawność fizyczną, mają mniej trudności z utrzymaniem prawidłowej masy ciała oraz, z perspektywy równowagi gospodarki hormonalnej, są szczęśliwsze! A czy każdy Fit Ziomek wie, jaka aktywność fizyczna jest najlepsza? Na to pytanie mam jedna gotową odpowiedź! Dokładnie taka, jaka sprawia Ci przyjemność! Rodzajów sportów jest wiele, a dziś opowiem o takim, który jest dość nieprzeciętny, a zarazem odpowiedni dla osób w każdym wieku i każdej kondycji. O czym mowa? O aqua fitness! Na końcu czekają na Was oczywiście linki do powiązanych tematycznie modułów video oraz artykułów. Zapraszam do wodnej zabawy!

WODNE SZALEŃSTWA – AQUA FITNESS!

Aqua fitness to rodzaj sportu, do którego niezbędna będzie jedynie woda. Najprościej mówiąc to aktywność fizyczna, najczęściej wykonywana w grupie, na basenie bądź w innym zbiorniku wodnym. Niejednokrotnie pod okiem instruktora, ale także organizowane przez miłośników. Jeśli pierwsze co przyszło Ci do głowy to fakt, że zajęcia są trudne lub wymagają np. umiejętności pływania – nic bardziej mylnego – jednak o tym za chwilkę. Najpopularniejszym rodzajem aqua fitnessu jest aqua aerobik, czyli zajęcia z aerobiku w wodzie. W zależności od oferty danego basenu, czy klub możesz spotkać takie zajęcia, jak:

aqua aerobic, czyli zajęcia aerobiku w wodzie,
aqua cycling, czyli trening na specjalnych rowerach zanurzonych w wodzie,
aqua boxing, czyli trening bokserski,
aqua senior, czyli lżejszy trening dla seniorów nastawiony na poprawę ogólnego stanu ciała,
pozostałe, często autorskie kombinacje (treningi tańca, akrobatyki itd.)

DLA KOGO AQUA FITNESS?

Najczęściej zajęcia aqua fitness organizowane są na basenach miejskich, aquaparkach, hotelach, przy szkołach, czy przedszkolach. Warto zrobić rozeznanie, czy w Twoim mieście jest możliwość uczestniczenia w takich zajęciach. Sam sport może być uprawiany przez osoby w każdym wieku. Nawet jeśli na basenie nie ma zorganizowanych zajęć aqua fitness, można wcześniej zapoznać się z ćwiczeniami i wykonywać je samemu w wodzie. Każdy Fit Ziomek wie, że jak zrozumie ruch i douczy się o zasadach, to wiedzy już nigdy nikt mu nie odbierze! Treningi aqua fitness cieszą się coraz większą popularnością i zyskują nowych fanów. Nic dziwnego, ponieważ zarówno prostota ćwiczeń, łatwość ich wykonania, czy minimalne ryzyko kontuzji zachęcają zarówno młodszych jak i starszych do udziału w zajęciach. Ćwiczenia w wodzie są dla każdego. Co ważne, do uprawiania aqua fitnessu nie trzeba umieć pływać. Dzięki takim zajęciom spalasz tkankę tłuszczową, budujesz mięśnie, ujędrniasz i wzmacniasz ciało. Opór wody tworzy nie lada wyzwanie dla naszych organizmów. Z drugiej strony, bezpieczeństwo na zajęciach jest niesamowicie wysokie, bo przecież wyporowość środowiska wodnego powoduje, że na nasze ciała nie działają  niezdrowe obciążenia. Stąd też aqua fitness w szczególności poleca się osobom bardzo otyłym, osobom z problemami kolan, bioder, kręgosłupa, osobom starszym i osobom na rehabilitacji pourazowej. Wspaniała sprawa.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Zajęcia nie wymagają posiadania niemalże żadnego sprzętu. Oczywiście musimy stosować się do zaleceń i regulaminu danego obiektu sportowego, czy zbiornika wodnego. Zatem wybierając się np. na zajęcia na basen miejski, pamiętamy o czepku, klapkach, ręczniku, okularach słonecznych i parawanie (no może bez dwóch ostatnich). W przypadku zajęć z przyrządami trzymanymi w rękach, zajęć na rowerach, zajęć tanecznych itd. – cały sprzęt zapewniany jest przez organizatora. Super sprawa!

KORZYŚCI DLA TWOJEGO ZDROWIA

Największe zalety ćwiczeń w wodzie to poprawa ogólnej sprawności i wydolności organizmu bez szczególnych obciążeń na stawy i kręgosłup. Sport, który nie obciąża stawów i minimalizuje ryzyko kontuzji polecany jest przez wszystkich fizjoterapeutów i rehabilitantów. Opór wody bardzo mocno angażuje głębokie mięśnie około-szkieletowe, przez co nasze ciało staje się silniejsze od środka. Wykonywanie ćwiczeń to nie tylko możliwość spalenia dodatkowych kalorii i utrata wagi, ale poprawa mobilności, ruchomości i ogólnej kondycji. Za wspaniałym efektem wyjątkowego spalania tkanki tłuszczowej stoi także fakt, iż w wodzie po prostu musimy pracować całym ciałem. Kojarzycie ten moment, gdy po wizycie na basenie macie taki apetyt, że zjedlibyście „konia z kopytami”? Ot cały, cudowny efekt wody! Każdy Fit Ziomek wie, że zasada nr 1, gdy dobieramy aktywność ruchową na potrzeby odchudzania, brzmi: pracuj całym ciałem. Więcej o tym opowiadam w module: „Odchudzanie –wszystko, co musisz wiedzieć”. Polecam Wam obejrzeć tan materiał. Oczywiście dostępny jest w zakładce MODUŁY na naszej platformie. Warto dodać, że ćwiczenia wykonywane w wodzie pozwalają też na pozbycie się cellulitu. Uwierzcie mi – aqua fitness działa lepiej niż jakikolwiek krem.

AQUA FITNESS DLA TWOJEGO UMYSŁU

Każda aktywność fizyczna to pozytywny wpływ na życie codzienne. Uwalniane podczas wysiłku: endorfina i dopamina poprawiają samopoczucie i dodają pozytywnej energii. Napędzony ćwiczeniami całego ciała metabolizm zaczyna pracować żwawiej i sprawniej, a organizm „ma ochotę” żyć i się rozwijać. Woda rozluźnia i relaksuje. Szukając możliwości ćwiczenia i relaksu jednocześnie – nie możesz trafić lepiej. Praca całym ciałem w wodzie wymaga również wyjątkowo płynnej pracy z oddechem, która przychodzi nam naturalnie podczas zajęć. Dzięki temu nasz mózg dotlenia się, odpoczywa, regeneruje, ładuje baterie. Sama woda działa także, nazwijmy to, hipnotyzująco i medytacyjnie. Efekt końcowy jest wyjątkowy – wypoczęte ciało i umysł.

AQUA FITNESS I ODCHUDZANIE

Oczywiście każda aktywność fizyczna zwiększa spalanie energii gromadzonej w ciele oraz zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę, tym samym wspiera redukcję tkanki tłuszczowej i zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy.  Jak wcześniej wspomniałem aqua fitness angażuje różne grupy mięśni. Całe ciało pracuje. Nie jest to typowy tzw. wysiłek cardio, który  w głównym stopniu rozwija kondycję i spala tkankę tłuszczową. Tutaj, aktywne wszechstronnie mięśnie bardzo konkretnie pracują w wielu różnych płaszczyznach, pod ciągłym obciążeniem wody, co sprawia, że ciało wzmacnia się. Mięsień silniejszy i zmuszany do pracy, działa jak elektrownia, która pochłania dodatkowe zasoby energii z organizmu i pali wszystko dookoła siebie. Dzięki temu nasze ciała wyglądają nie tylko szczuplej, ale i jędrniej. Fit Ziomki dorzucają do tego kolejne kroki w zdrowej Kuchni Fit You i efekty gwarantowane.

AQUA FITNESS A BUDOWANIE MIĘŚNI

Tak jak wspomniałam wcześniej- ćwiczenia w wodzie opierają się na pracy mięśni całego ciała. Nie tylko wysmuklają, ale uwydatniają kształty poszczególnych mięśni. Rzeźbią sylwetkę. Dzieje się tak za sprawą dziesiątek, czy setek powtórzeń, które wykonujemy w wodzie. Taka ilość powtórzeń zawsze będzie rzeźbić i „utwardzać” mięśnie. Dobrym przykładem jest bieg i tysiące powtórzeń jednego ćwiczenia jakim w trakcie biegu jest po prostu krok. Wieloletni biegacze będą mieć raczej nogi wyrzeźbione, jak greccy bogowie, niżeli potężne kolumny jak olimpijscy dźwigacze ciężarów. To samo w wodzie, setki powtórzeń wyrzeźbią, wysmuklą i utwardzą mięsień, a nie będą go budować i poszerzać. Z polskiego na nasze. Pani Fit Ziomek będzie bardziej zgrabna, a Pan Fit Ziomek bardziej wyrzeźbiony. Aqua fitness, to prosty krok do tego, aby uzyskać szczupłą i jędrną sylwetkę. Ćwiczenia bazują na ciężarze własnego ciała bądź niewielkim obciążeniu skromnego sprzętu, nie ma więc ryzyka, że mięśnie rozrosną się, a wygląd sylwetki będzie niesatysfakcjonujący.

KONIECZNIE SPRÓBUJ

Drogi Fit Ziomku! Zachęcam bardzo! Jeśli tylko masz możliwość – spróbuj. Warto skorzystać z oferty zajęć jednego z basenów, albo pójść na spotkanie miłośników amatorów, aby przekonać się jak w prosty sposób można poprawić nie tylko kondycję, ale wygląd i samopoczucie. Jeśli jesteś osobą po urazach lub z aktualnymi kontuzjami, zapytaj specjalistę fizjoterapeutę, czy aqua fitness jest dla Ciebie. Niezależnie od wieku i predyspozycji – ta aktywność raczej jest dla każdego. Najwyżej Wam się nie spodoba i wrócicie tutaj, żeby „oblać mnie wodą” w komentarzach pod artykułem! Poniżej czekają na Was linki do powiązanych tematycznie modułów video oraz artykułów.

TO JAK? WIDZIMY SIĘ NA BASENIE? 

Artykuł napisał dla Was:
Krzysztof – Wasz Trener Personalny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym serwisie, optymalizacji jego treści, dostosowania serwisu do Państwa indywidualnych potrzeb oraz personalizacji wyświetlanych reklam w ramach zewnętrznych sieci remarketingowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.